×

Oferta dla dzieci

Oferta dla dzieci

Mozaika skupia się na pracy z dziećmi z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Prócz realizacji terapii wynikających z orzeczeń, przygotowujemy naszych podopiecznych zgodnie z podstawą programową ustanowioną przez MEiN. Zajęcia prowadzone są w grupach liczących do pięciu uczniów oraz indywidualnie.

Formy wsparcia w Mozaice

  • Logopedia.
    Jej celem jest usprawnienie motoryki narządów mowy, korekcja wad wymowy, usprawnianie funkcji językowej, oddechowej oraz fonacyjnej, budowanie słownictwa czynnego i biernego, wypracowanie alternatywnych zachowań komunikacyjnych, usuwanie zakłóceń procesu porozumiewania się, usprawnianie funkcji pokarmowych.

  • Sensoplastyka.
    Forma artystycznej ekspresji, która angażuje zmysły, aby pobudzać emocje, odczucia i wyobraźnię. Kluczowym założeniem tych zajęć jest pełna swoboda i dowolność. W trakcie sensoplastyki używa się wyłącznie produktów spożywczych. Może być to np. ryż, mąka, makaron, kasza, groch, czekolada, posypki cukiernicze, olej oraz galaretka. Wszystko po to, by zachęcić zmysły do interakcji z otaczającym światem.)

  • Bajkoterapia.
    Metoda polegająca na czytaniu dzieciom opowieści terapeutycznych, dobranych odpowiednio do problemu z jakim boryka się dziecko. Bajkoterapia wspomaga przezwyciężanie lęków związanych z różnymi sytuacjami. W psychice dziecka pojawia się pozytywne myślenie, dzieci zaczynają rozumieć swoje uczucia i emocje. Bajki terapeutyczne przedstawiają pewne wzorce postępowania. Dzieciom łatwiej jest zrozumieć świat, w którym żyją.

  • Ciastoterapia.
    Wpływa na integracje zmysłów takich jak dotyk, smak, węch, wzrok, słuch i równowaga. Wyrabianie ciasta doskonali zdolności manualne. Ćwiczy nadgarstki i dłonie. Ponadto jest to dobrą okazją, żeby nauczyć dziecko prostych czynności w kuchni, a także umacniać więzi poprzez wspólne spędzanie czasu. Dużo radości przynosi także dekorowanie. Dzieci są zachwycone. Dzięki swojej kreatywności i wyobraźni mogą stworzyć wszystko co tylko przyjdzie im do głowy.

  • Integracja Sensoryczna.
    Terapia wykorzystywana głównie przez: fizjoterapeutów, psychologów, terapeutów zajęciowych, logopedów, w leczeniu objawów "zaburzeń przetwarzania sensorycznego". Zaburzenia te występują u dzieci autystycznych i u innych z zaburzeniami rozwojowymi, i neurorozwojowymi. Terapie oparte na teorii integracji sensorycznej Ayres, obejmują działania, które mają reorganizować system przetwarzania zmysłowego, poprzez dostarczanie bodźców, pobudzających zmysły (np. równowagi, kinestetyczny, słuchu czy dotyku)

  • Plastyka ekspresywna.
    Szaleństwo działań plastycznych dla małych i dużych. Sięgając do głębokich pokładów kreatywnej energii uwalniamy emocje i twórczy potencjał. Przestrzeń dla rozwoju i relaksu.

  • Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju.
    Zajęcia, które polegają na kierowaniu ekspresji twórczej uczestnika w taki sposób aby wykorzystał on drzemiący w nim potencjał oraz zmaksymalizował poziom własnej kreatywności i twórczości. Treningi mają na celu budowanie i wzmacnianie innowacyjnego podejścia do rzeczywistości oraz wiary we własne możliwości, co pozwoli na realizowanie własnych pomysłów, a dzięki temu dziecko będzie mogło osiągnąć sukces w życiu poczuć się spełnionym.

  • Terapia Pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne).
    Jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży ze stwierdzonymi deficytami w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, które powodują trudności w czytaniu, pisaniu czy nauce matematyki. Z jednej strony polega na usprawnianiu z pomocą terapeuty zaburzonych funkcji, a z drugiej – doskonaleniu tych funkcji, które są dobrze rozwinięte.

  • Rewalidacja.
    Pojęcie rewalidacji odnosi się do całokształtu działań: wychowawczych, dydaktycznych, terapeutycznych podejmowanych na rzecz ucznia z niepełnosprawnością. Rewalidacja odnosi się więc do procesu wzmacniania osoby z niepełnosprawnością i intensyfikowania szans przez niepełnosprawność zmniejszonych.

  • Praca Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
    Celem tej metody jest wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka i korekcja jego zaburzeń. Stąd ważne miejsce w metodzie zajmuje wielozmysłowa stymulacja psychomotoryczna i społeczna, oparta o ruch, jako czynnik wspomagania.

  • Relaksacja.
    Polega na wykonywaniu specjalnych ćwiczeń zarówno fizycznych, jak i wyobrażeniowych. Relaksacja wpływa na odprężenie organizmu, radzenie sobie ze złością, strachem, bólem, ale i przy okazji uspakaja oddech, obniża ciśnienie, zmniejsza napięcie mięśni. Ćwiczenia wspomagają harmonijny rozwój każdego dziecka. Połączenie relaksacji i wizualizacji poprawia koncentrację uwagi, wycisza i rozluźnia.

  • ACC (alternatywne metody komunikacji).
    Jedną z propozycji pomocy, pośród wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się – AAC, skutecznego i możliwego skomunikowania się z dzieckiem jest Program Językowy Makaton – system gestów i symboli graficznych. Makaton nie odkrywa czegoś nowego, ale wykorzystuje to, co dziecko już zna i co jest mu bliskie – prosty gest i rysunek graficzny. W Polsce metoda Makaton opracowana została w latach 2001 – 2005 przez dr Bogusławę B. Kaczmarek. W Mozaice pracujemy głównie w oparciu o ten system.

Kontakt

Terapeutyczny punkt przedszkolny „MOZAIKA”
ul. Okrężna 2
75-736 Koszalin
zobacz na mapie >

Tel.: +48 531 222 258
E-mail:

Godziny otwarcia:
Poniedziałek-piątek 7.30-16.30